Promo Dufan Januari 2018

Share:
Promo Dufan Januari 2018 - Taman Impian Jaya Ancol membawakan permainan baru bersama-sama dengan saat-saat percutian akhir tahun. Empat permainan Dream Playground, Galactica, Warna Kerajaan dan Pengembaraan Masa boleh didapati di Dufan. Seaworld membentangkan tema Empire of the Sea, dan Atlantis Water Adventure mempersembahkan Dragon Race dan Sky Box slump. Terdapat juga pertunjukan watak Larva dari Korea Selatan di Ocean Dream Ocean.

"Semua perjalanan baru yang kami sampaikan untuk meraikan cuti akhir tahun, jadi pelawat ke percutian Ancol dapat menikmati pengalaman baru yang menarik. Siri hiburan ini kami berkhidmat dari 23 Disember 2017 hingga Januari 2018," kata Pengarah Rekreasi Taman Impian Jaya Ancol, Teuku Sahir Syahali menyampaikan siaran pers yang KompasTravel diterima pada hari Jumaat (15/12/2017).

Promo Dufan Januari 2018 Wahana Galatica di Dufan mempersembahkan pengalaman para pengunjung untuk menjadi wira menyelamatkan Planet Marikh. Semasa di Time Adventures, pengunjung akan dijemput untuk meneroka masa. Sedikit berbeza, Dream Playground dikhaskan untuk kanak-kanak dengan ketinggian di bawah 145 sentimeter. Taman ini mempunyai keluasan 900 meter persegi, dilengkapi dengan trampolin, permainan mainan lembut, memanjat, permainan futsal, taman permainan yang lembut, kolam pasir, perjalanan gelongsor, blok teka-teki, mainan pendidikan, perjalanan mini.

Promo Dufan Januari 2018


Di dalam Taman Permainan Impian, kanak-kanak juga dapat menonton pertunjukan Warna Kerajaan yang memaparkan misi menyelamatkan puteri dari tahanan gergasi naga. Bagi pencinta biota laut, Seaworld akan lebih menghiburkan dengan tema Empayar Laut. Oleh itu, pasukan bimbingan pendidikan di Seaworld akan menggunakan kostum unik mengenai kerajaan lautan. Pelawat juga akan dijemput untuk menari dengan iringan lagu biasa "tarian yu bayi".

Juga, pada hari Krismas akan terdapat acara selam menyelam Santa Claus yang memakan ikan di akuarium utama. Walaupun Atlantis Water Adventure akan membentangkan dua slaid baru, Dragon Race dan Sky Box yang mencabar adrenalin.

Kegembiraan Promo Dufan Januari 2018 tidak berhenti, kerana persembahan antarabangsa dapat ditonton oleh pengunjung di Ocean Dream Ocean. Pertunjukan watak antarabangsa "Larva" diimport terus dari Korea Selatan.